phu

Jag hittade busskortet, det låg i en skolbok. hihi
Just nu sitter jag och rillepille och spelar super mario.

Imorgon blir det rättegång.. men det kommer nog gå fint.

jag börjar få

panik!!
Jag kan inte hitta mitt busskort, och där i ligger mitt bankkort också.
Fan, jag som skulle behöva åka ut till marieberg och köpa ett strykjärn ju...

Nu är det jul igen

Igår och idag pyntade vi här hemma, så nu står det en tomte i tamme fan varenda hörn, har fått några fina julgardiner av mamsen också så nu är det julstämning så det heter duga här hemma.

Har varit en sväng på marieberg och glott, men hittade inge kul, så vi drog vidare och hälsade på morsan.
Sen när vi åker hem så blinkar varenda bil mot oss, till och med lastbilar, men inte såg vi något konstigt på vägen?

Nu har vi laddat upp med hamburgare och ska kolla på matchen med barca och madrid, har även tippat lite pengar så jag hoppas att det går åt rätt håll, för då blir det bio någon dag. :) Haha.

wierd

Nu börjar det bli lite jobbigt, allt jag och Richard laddar ner och kollar på kommer på 3:ans och 5:ans tv-kvällar en vecka efter. För ett tag sen kollade vi på King kong, de kom den på tv 2 veckor efter, sen hade vi batman-maraton, och dom filmerna kom 3 helger efter, full metal jacket, kom en dag efter vi såg den, och nu, hade vi Matrix-maraton, och guess what, ja, dom filmerna kom ju den här helgen. :D
Fan, ska nog börja kolla på världens hårdporr, undra om det kommer nästa film lördag då? Hahahah

Nej, nu blir det taco och lite film mys, men lugn, filmerna kommer på tv nästa vecka ;)

Pussel och Kräm.

beslutsångest + EN JÄVLA FRUSTRATION

YES! Calle är fortfarande kvar.

Jag har beslutsångest, ska jag städa lägenheten eller gå och lägga mig, skulle kännas roligare att vakna imorgon och det är städat och fint.
Har precis kommit hem från en liten kvällpromenad här i tybble, så nu har man ju lite ny energi. men jag vet inte....
dagens i-landsproblem...



En sak jag funderar på, sen när vart denna så jävla omtyckta demokrati like this?
Om Sverigedemokraterna kommer in i riksdagen ska socialdemokraterna börja samarbeta med andra partier, bara för att gå emot SD.
Men hallå? Demokrati är väl folkstyre= folket väljer, och ja, om folket vill ha SD, är det inte bara för riksdagen att gå med på det då?
Eller ska vi ha diktatur istället?

nananana

Jag och Rickis kollar i denna stund på idol. Calle är fortfarande favorit här.
Fick just ett infall att vi bara ska sätta oss i bilen och dra iväg någonstans, men vart fan då? haha.

Skönt med helg som sagt. Imorgon blir det förmodligen bara att ta det lugnt med ett par filmer om vi inte drar iväg på någon infalls resa :)

Forsatt trevlig kväll gott folk som läser men aldrig kommenterar.

Ändrade planer

Blev ingen taco, istället åt vi lövbiff med pommes och jensens favoritsås.

fika och klippning

Träffade mina tjejer på stan för en liten fika.
Efter det fick vi ett infall att jag och Emelie skulle klippa oss.
Träffade upp mamsen på stan som ville följa med och se resultatet.
Blev en rätt så kort frisyr med page i nacken och kort spretig lugg.
Så nu har jag varit på Coop och köpt Got2b grejer. :D
Hårspray, hårvax och någon sprayvax.

Fredag imorgon, skönt!
Blir myskväll hemma med taco och idol. :)

Självmord

Fick reda på igår att någon som jag absolut inte känner, endast träffat en gång hade tagit livet av sig.
Först tyckte att jag att det kändes väldigt hemskt, men sen när jag fick reda på att han hade familj så börjar man ju undra.
Varför vill man ta livet av sig när man har små barn hemma?

Överhuvudtaget tycker jag är det är så jävla själviskt att ta livet av sig, det är bara dom anhöriga som får lida.
Mår du dåligt, skaffa hjälp.

Svininfluensan

Denna hysteri över svininfluensan är en smula överdriven tycker jag.
Har känt från första början att det inte är något att oroa sig för.
Och man ska absolut inte gå på allt som media skriver!

Ena stunden var det skit farligt och alla skulle ta vaccinet när det kom, nu varnar till och med läkare för att ta det.
Dom tog fram det för snabbt för att fastställa om det verkligen hjälper mot denna sk svin flue.
Och dom som är vanliga friska människor utan någon slags risksjukdom behöver inte heller oroa sig.

Jag vägrar att ta vaccinet, och jag skiter i vad folk säger om att vaccinera sig för att skydda andra, jag vill skydda mig själv först och främst, jag tänker inte spruta in något i kroppen jag inte tror på, och vem vet? Man kanske blir mer mottaglig mot andra sjukdommar som kommer senare pgr av denna spruta, eller blir allvarligt sjuk av sprutan själv.

OCH JAG ÄR BESVIKEN PÅ DIG MAMMA SOM FÖLL FÖR GRUPPTRYCKET OCH TOG DEN.



nu ska jag städa, tvätta, laga mat, och förmodligen gå på bio ikväll med bror och co.
Vi ska se 'Så olika', som Helena bergström eller vad hon heter har gjort.

Dagens snyft

"proffsspelare blåser tittarna på postkodsmiljonären"
Det handlar om tittarfrågan värd 20 000 kr, och det är två spelare som har vunnit tio gånger vardera.
Och folk blir så upprörda. Men grejer är att dom ringer intensitvt, 200 samtal, för att ha större odds att komma fram.
Och en svensson sitter och grinar för att den ringde en gång och inte kom fram, ring lika många gånger så ska du se att det löser sig.




Idag var jag hos sjuksyster på en vanligt hälsokontroll, och ja, hon sa väl som dom brukar säga, att jag ska gå och lägga mig i tid på kvällen, börja äta frukost och skolmat, sluta röka, sluta dricka cola, och börja röra mig mig.
Tell me something i dont already know :D och som jag kan ändra på också...

Nu är jag ledig i två skoldagar, har jag själv bestämt, för jag är så trött på skolan, har fått betyg i fyra ämnen från förra året, så vad ska jag dit och göra då?

Grattis på födelsedagen mamsen!<3
Var ju där och firade igår lite smått med en blomma och daimtårta.

pokerface

Just nu har jag 13,760,698 på facebook pokern, när jag började spela för tio minuter sen hade jag runt 5 miljoner.
Så, nu vet ni.

Nu ska jag gå och göra mig iordning och åka ut och smygfira mamsen lite, som fyller imorgon men inte ville ha någon uppvaktning.

sömnlös natt

Jag var med Emelie, Mathilda, Simon och Martin igår kväll i baronbackarna. Vi spelade UNO och poker och hade allmänt trevligt.

Mitt under poker säger emelie:
Emelie: Rihanna är mycket bättre sen hon blev..
Jag fortsätter: Misshandlad? Påpucklad? Uppsmiskad?
Emelie: Ja, precis. Tack.

När jag kom hem tittade jag och rickis på Donnie Darko, rickis sa att han inte kunde sova pågrund av den när han var mindre, men jag tyckte inte att den var någe märkvärdig.

Klockan tickar på och vid fyra kan ingen av oss sova, så vi ligger och pratar om alla möjliga grejer som ger en själv en tankeställare.

Som vad som händer när man dör, när man drömmer?
Vad finns det för djur djup nera på havens botten?

Klockan är runt 06.40 och jag kan fortfarande inte sova.
Så jag försöker läsa i en bok, men texten blir bara en stor svart massa som inte går att urskilja ord från.

Men efter sju någongång så sluter jag ögonen och somnar tillslut.

Frustration

Jag blir så förbannad, ännu en snyft historia i aftonbladet.
"Anna 29 förlorar 5 000 i månaden, om hon jobbar."
Men lyssna, hon har sagt upp sig från sitt jobb pågrund av detta och hennes kille är arbetslös, dom har två barn och vägrar flytta ifrån sin fyra på 6500 i månaden.
Man får väl rätta munnen efter matsäcken som morsan hade sagt.

För tio år sedan levde hon på soc, och har pluggar tre terminer på universitetet.
Ja, stackars dom, en annan lösning vore ju att gå och få en full utbildning så man kan ta han om sig själva och sina barn i framtiden istället för att förlita sig på våra skattepengar.

Vafan har hänt med folk här i världen, vart har moralen och sitt eget ansvar tagit vägen?

what's it gonna be, tits, or destiny?

Om du undrar så kommer den fyndiga rubriken från Tenacious D, som jag är helt såld på för tillfället.

Och vad är meningen med detta?
Har gått om gymnasiet ett år för att plugga upp mina betyg pågrund av för mycket skolk förra året, och nu har jag fått reda på att lärare har satt betyg på mig förra året som inte går och ändra iår.
Vad var då meningen med att gå om...?!

Intresseklubben anteckar, va?

Jag och rickis skulle ha mysdag och köra Matrix maraton med lite pizza på kvällsknuten.
Vi beställde från onlinepizza, så dom levererar vid dörren.
När pizzorna sen kommer och jag dukar fram och kollar, så har jag fått FEL KEBAB.
Sån där lång äcklig svett kebab, när jag skulle ha gyros.
Plus att jag fick en stark sås som var tomatbaserad, vilket jag hatar.

Jag blir så besviken så jag fan börjar grina, så stackars Richard får ringa till pizzerian och be dom skicka en ny, med rätt kebab denna gång.
Så ja, efter många om och men kommer dom med en ny kebab, och allt blir frid och fröjd, fick till och med en ny kebabsås, dock mild, men den var godare än den andra iallafall. :)

I fell in to a burning ring of fire

Dagen började bra. Har städat hela lägenheten, ska börja laga mat och känner att något luktar bränt.
Då står kaffebryggaren på en platta som jag råkat sätta på, så det blir bränd plast över hela spisen.
Det luktade jävligt gott. :) Haha, men nu har jag stått och skubbat i en timme så nu är spisen ren och fin igen.

Har också kollat på film, Patrik 1.5, den var söt.
Snart ska jag och Richard dra upp på stan och gå på bio, 2012. :)<3

Wonderboy, what's secret of you power?

Älskar den låten. Wonderboy - Tenacious D

RSS 2.0